Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na czerwiec:

Tydzień I    Wyjątkowe smaki lata

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
  • rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem, wdrażanie do aktywności ruchowej na świeżym powietrzu
  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji, kształtowanie umiejętności odreagowania napięć
  • wdrażanie do budowania postawy proekologicznej, pełnej szacunku do świata zwierząt i roślin
  • rozwijanie umiejętności występowania przed publicznością
  • kształtowanie właściwej postawy wobec innych
  • wdrażanie do samodzielności i wykonywania prac porządkowych
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • budowanie zainteresowania tekstem literackim, wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka
  • doskonalenie umiejętności czytania globalnego – nazwy potraw
  • wdrażanie do zachować prozdrowotnych i higienicznych
  • kształtowanie kompetencji matematycznych w zakresie porównywania zbiorów
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
  • wzbogacanie słownictwa i wiedzy o świecie
  • rozwijanie wyobraźni twórczej

 

Tydzień II     Sporty letnie

  • wdrażanie do dbanie o swoje zdrowie, sprawność fizyczną i bezpieczeństwo
  • aktywne uczestnictwo w różnych formach ruchu
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie umiejętności panowanie nad swoimi emocjami podczas gier i zabaw z elementami współzawodnictwa
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania poprawnych kontaktów z innymi dziećmi i dorosłymi
  • kształtowanie charakteru i pożądanych postaw w działaniu zarówno indywidualnym jak i zespołowym
  • wdrażanie do komunikowanie się z dziećmi i osobami dorosłymi, z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych, wyrażanie swoich oczekiwań społecznych wobec innego dziecka, grupy
  • wdrażanie do współdziałania w zabawie zgodnie z zasadami fair play
  • używanie zwrotów grzecznościowych w różnych sytuacjach
  • kształcenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej
  • przypomnienie i utrwalenie poznanych liter, zapoznanie z literą „ą”
  • rozwijanie umiejętności tworzenia wyrazów z sylab, kształcenie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań
  • kształtowanie umiejętności kodowania, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznymi

 

Tydzień III     Zwierzęta na wsi i w domu

  • wdrażanie do dbania o sprawność fizyczną i prawidłową postawę ciała przez poprawne wykonywanie ćwiczeń
  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych
  • ćwiczenie sprawności manualnej poprzez ćwiczenia graficzne i konstrukcyjne
  • budowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt
  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji, doskonalenie umiejętności współdziałania w pracach zespołowych
  • poznanie pracy rolnika
  • wdrażanie do uważnego słuchania i koncentracji uwagi, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na różne tematy
  • wzbogacanie zasobu słownictwa i wiedzy o świecie
  • zapoznanie z literą „ę”, rozwijanie umiejętności tworzenia wyrazów z sylab
  • kształcenie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań, rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
  • ćwiczenie umiejętności matematycznych w zakresie liczenia i porównywania zbiorów, doskonalenie umiejętności dodawania
  • doskonalenie pamięci słuchowej, rozwijanie wyobraźni, twórczej postawy oraz ekspresji plastycznej

 

Tydzień IV   Wkrótce wakacje!

  • rozwijanie sprawności i koordynacji ruchowej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach i zabawach ruchowych i naśladowczych
  • aktywne uczestnictwo w różnych formach ruchu
  • wzmacnianie poczucia wartości i indywidualności poprzez występy na forum grupy
  • uwrażliwienie na piękno różnorodnych zjawisk, zarówno przyrodniczych, jak i społecznych
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych, wdrażanie do zgodnej współpracy w zespołach
  • wzbogacanie zasobu słownictwa i wiedzy o świecie, usprawnianie pracy analizatora słuchowego
  • doskonalenie sprawności grafomotorycznej, doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi na różne tematy
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej, rozwijanie mechanizmów uczenia się
  • budowanie zainteresowania regionami Polski, kształtowanie twórczej postawy, kreatywności

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.