Witajcie  🙂 Mam nadzieję, że wstaliście w świetnym humorze 🙂 Zabierajmy się więc do pracy 🙂

Tematem dzisiejszych zajęć będzie wiosenna łąka 🙂 Posłuchajcie piosenki i tańczcie jak Wam wiosna w duszy gra 🙂

“Maszeruje wiosna”

“Wiosna w parku i ogrodzie “– zabawa edukacyjna z kartą pracy, omówienie obrazków.
Dzieci oglądają ilustracje przedstawiające wiosnę w parku i ogrodzie. Opowiadają o czynnościach, jakie wykonują ludzie w obu tych środowiskach,
i potrzebnych do tego celu narzędziach lub urządzeniach oraz o tym, jak przyroda budzi się do życia. Rozpoznają i nazywają zwierzęta oraz rośliny. Odczytują globalnie wyrazy.
Karty pracy 3 s. 48–49

Pobawcie się wspólnie. Drodzy Rodzice urządzimy teraz “Zgaduj-zgadula” 🙂

“Zagadki z wiosennej szufladki” – zagadki słowne, obrazkowe i pantomimiczne.

W kropki ma spódnicę,
chętnie zjada mszyce. (biedronka)
 Kiedy wiosna z wonnych kwiatów
płaszcz na drzewa kładzie,
one znoszą kwietny pyłek
do swych domków w sadzie. (pszczoły)
Złośliwa panienka,
w pasie bardzo cienka.
Leci, brzęczy z daleka,
każdy od niej ucieka. (osa)
Nosi błoto, glinę.
Mozolnie pracuje,
bo maleńkie gniazdko
pod dachem buduje. (jaskółka)
Gdy wiosną powiesisz
budkę na jabłoni,
jaki ptak przyleci
uwić gniazdko do niej? (szpak)
Wiosną radzi kuma kumie,
ledwo zbudzą się ze snu.
– Nad jezioro, rzekę, strumień
śpieszmy kumy, ile tchu! (żaby)
Tu cytrynek, tam paź królowej,
wszędzie piękne, kolorowe.
Lekko unoszą się nad łąką,
gdy tylko zaświeci słonko. (motyle)
Śmiało rusza w drogę,
choć ma jedną nogę.
Czy to wiosna, czy lato,
czy jesień,
wszystko, co ma, z sobą niesie. (ślimak)
A co to za pan dobrodziej?
Wciąż po mokrych łąkach chodzi,
nos do każdej wtyka dziury
i na wszystkich patrzy z góry. (bocian)
Gdy spadnie trochę dżdżu
na ziemię,
jej bardzo jest przyjemnie;
wychodzi z ziemi, bo chce też,
zobaczyć, jak wygląda deszcz! (dżdżownica)

“Wiosenne czytanie “– ćwiczenia analizy i syntezy, odczytywanie wyrazów.
Dzieci jeszcze raz odczytują podpisy do obrazków wiosennych kwiatów i ptaków.
Karty pracy 3 s. 48–49

Na popołudnie przygotowałam zabawy matematyczne 🙂

Moi drodzy dziś pragnę Wam zaproponować zabawy matematyczne. Wiem, że potraficie już świetnie przeliczać, ale nigdy nie zaszkodzi powtórzyć to, czego się już nauczyliście. A zatem zapraszam do skorzystania z moich propozycji 🙂

1) Zabawa na rozgrzewkę „Posłuchaj uważnie i policz”.

Osoba dorosła odwraca się tyłem do dzieci i wrzuca do puszki określoną liczbę koralików. Dzieci liczą po cichu wpadające do puszki koraliki i układają przed sobą tyle samo liczmanów, a obok nich kładą kartonik z odpowiednia liczbą. W celu sprawdzenia, dzieci wysypują z puszki liczmany i liczą. Kto ma tyle samo, to znaczy, że prawidłowo wykonał zadanie. P.s. Liczmany można zastąpić np. klamerkami 🙂

2) Zabawa „O jakiej liczbie myślę?”


Przygotowujemy kartoniki z liczbami od 1 do 10. Układamy je napisem do dołu. Dziecko wybiera jeden kartonik, nie odwraca go. Rodzic podgląda jaka to liczba i zadaje odpowiednią zagadkę. Np. Jaka to liczba.. większa od 2 i 4, ale mniejsza od 6. Dla chętnych można grę zmodyfikować do 20.

3) Zabawa „Tworzę zadanie z treścią”


Układamy proste zadanie z treścią. Np. na podwórku bawiły się 3 czarne kotki. Do zabawy dołączyły jeszcze 2 szare kotki. Ile kotków bawiło się razem?

P.s. Prosimy, aby dzieci zilustrowały treść zadania.

Dalszym etapem jest samodzielne ułożenie przez dziecko treści zadania oraz przeniesienie treści na papier. Rodzice czuwają nad prawidłowym przebiegiem konstruowania zadań.