Dzień dobry Rybki 🙂 Bardzo się za Wami stęskniłam! Mam nadzieję, że ta rozłąka nie potrwa długo. Zapraszam na kolejny tydzień wspólnej pracy i zabawy.

Dziś zajmiemy się mapą aktywności 🙂 A co to jest właściwie?

Zachęcam do stworzenia własnej mapy 🙂 Na środku kartki papieru proszę by Rodzice zapisali hasło : CZAS WOLNY. Waszym zadaniem jest najpierw opowiedzieć , co to wg was znaczy, z czym Wam się kojarzy, a potem przedstawić to za pomocą obrazu (rysunek lub zdjęcie wycięte z gazety).

Z niecierpliwością czekam na Wasze mapy aktywności 🙂

Po wykonaniu pierwszego zadania ufam, że jesteście już gotowi na prawdziwe wyzwania 🙂

„Rzucam, liczę i dodaję” – proszę, abyście przygotowali sobie dwie kostki do gry. Rzucamy  kostką –dodajemy wynik z oby dwóch kostek i podajemy wynik. Proponuję rozgrywkę w parach. Rzucamy, sumujemy i porównujemy wyniki. Wygrywa ten, kto “wyrzucił więcej oczek” – czyli miał większy wynik. Możemy zapisywać do na kartce i grać np. do 5 wygranych rund 🙂

 

“Gimnastyka buzi i języka” – spójrzcie na poniższe ilustracje. Przy każdej literce znajduje się polecenie do wykonania. Drogi Rodzicu poproś dziecko o podanie litery i odczytaj, jakie ćwiczenie dziecko ma wykonać. Możecie wykonywać je na zmianę 🙂 Dobrej zabawy! Plik można również pobrać i wydrukować – korzystać, kiedy dzieciaki łapie nuda 😛

Gimnastyka buzi i języka cz_1

Gimnastyka buzi i języka cz_2

                               

“Krzyżówka liczbowa” – Rybki Waszym zadaniem jest rozwiązanie matematycznej krzyżówki. W pliku znajdującym się poniżej znajdziecie krzyżówkę, w której brakuje liczb. Wiem, że świetnie sobie poradzicie z uzupełnieniem brakujących liczb w działaniach 🙂

krzyżówka matematyczna

“Matematyczny wąż” – proszę, abyście rozwiązali działania matematyczne, które zostały tak ułożone, by przypominały węża. Działania obejmują dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, więc jestem pewna, że świetnie sobie poradzicie 🙂 Plik do pobrania:

wąż matematyczny

Propozycje na popołudnie:

„Moja wyliczanka” – deklamowanie znanych wyliczanek i  próby wymyślenie własnych. Zachęcam do wspólnego recytowania wyliczanek. Poniżej podsyłam kilka propozycji 🙂

Baba Jaga masło kleci

Deszczyk pada, słonko świeci Baba Jaga masło kleci. Co ukleci, to zajada, myśląc, że to czekolada. Zaraz ciebie poczęstuje, jeśli masz w dzienniczku dwóje. Masz? – Wypadasz!…

Baloniku nasz malutki!

Baloniku nasz malutki, rośnij, rośnij okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach Przebrał miarę no i trach!…

Beksa lala

Beksa lala pojechała do szpitala, a w szpitalu powiedzieli, takiej beksy nie widzieli! Posolili, doprawili i do kosza wyrzucili!…

Długą ścieżka przez ogródek

Długą ścieżka przez ogródek idzie sobie krasnoludek. – Dokąd idziesz mój malutki? – Idę do swej krasnoludki, będę na skrzypeczkach grał, a ty w kącie będziesz spał!…

Dwa aniołki w niebie

Dwa aniołki w niebie piszą list do ciebie, piszą i rachują, ile kartek potrzebują….

Elemele dudki

Ele mele dudki, gospodarz malutki gospodyni jeszcze mniejsza, ale za to robotniejsza…

Ene, due, rabe…

Ene due rabe, bocian połknął żabę, a później Chińczyka, co z tego wynika, raz, dwa, trzy, wychodź ty….

Ene, due, rike..

Ene, due, rike, fake, torbe, borbe ósmesmake eus, deus, kosmateus, i morele – baks….

Entliczek pentliczek

Entliczek, pentliczek, czerwony stoliczek, na kogo wypadnie, na tego bęc!…

 

Na koniec proponuję krótką bajeczkę edukacyjną  🙂

Powodzenia, p. Madzia 🙂