Krąg tematyczny: Dobre i niedobre bajki na ekranie

Temat dnia: Multimedia przedszkolaka

Witam kochane Smoki po weekendzie! Odpoczęliście ? Mam nadzieję, że tak! Zaczynamy zajęcia

  1. Przyjrzyjcie się obrazkom. Spróbujcie je zapamiętać. Rozłożę przed Wami 3 zbiory przedmiotów. W grupie pierwszej będą wszystkie zabawki. Czy potraficie powiedzieć, czego brakuje w zbiorze zabawek nr 2 i nr 3?

Grupa 1:

 

Grupa 2:

 

Tutaj brakuje nam – balonika 🙂

Grupa 3:

 

Tutaj brakuje nam – lalki 🙂

 

  1. Teraz przyszła pora na trochę gimnastyki. Proszę Was bardzo, abyście poruszali się do tej piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

 

  1. Drogie dzieci, czy potraficie nazwać, to co widzicie na obrazku?

 

 

BRAWO! To maszyna do pisania. Kiedyś, pisano ręcznie na takiej maszynie, naciskając na klawisze, które powodowały wystukanie  określonych znaków. Takie urządzenie zbudowane jest z klawiszy, taśmy z  atramentem oraz płytki z kartką papieru.

 

  1. Zaproście kogoś do wspólnego masażyku paluszkami! Gwarantuję świetną zabawę 😊 Jedna osoba kładzie się na podłodze bądź wygodnie na kanapie. Zadaniem drugiej osoby jest „masowanie” pleców. Wykonujemy spokojne ruchy, potem coraz szybsze. Na sam koniec, tak jak na maszynie do pisania, wystukujemy dowolne ruchy. I co? Podobało się? To teraz zmiana.
  2. Obejrzycie krótki filmik, o tym jak kiedyś pisano.  Jaka ciężka była ta metoda wystukiwania znaków 😯

https://www.youtube.com/watch?v=njHU2TWhfmQ

Teraz czas na pracę plastyczną. Do pomocy będzie potrzebny, ktoś dorosły, kto pomoże Ci wyciąć i przykleić. Potrzebne nam będą: karton/twardy papier (dowolne wymiary), klej, nożyczki, dowolne zdobienia do stworzenia własnej ramki na zdjęcia. Poniżej znajdziecie przykładowe wykonanie ramki na zdjęcia. Oczywiście, każda ramka może być wykonana w dowolny sposób. 

CZEKAM NA EFEKTY 🙂 A RAMKI MOŻECIE POKAZAĆ NA STRONIE FACEBOOK.

pozdrawiam i życzę radosnej pracy, p. Natalia