Kochane Tygrysy! 

Witam Was w nowym tygodniu. Niestety jeszcze nie jest nam dane spotkać się w naszej przedszkolnej sali wszyscy razem. Mimo wszystko postaramy się, aby nadal zajęcia przez Internet były równie fajne, jak te w przedszkolu. 🙂 Dobrze, że mamy taką możliwość i dzięki komputerom możemy się komunikować. Z resztą temat komputerów i innych podobnych urządzeń to właśnie temat całego tygodnia, tak więc zaczynamy!

1. Na początek wiersz, który wprowadzi Was w temat zajęć. Posłuchajcie uważnie i odpowiedzcie na pytania.

Stanisław Karaszewski, “Mój kolega komputer”

  • Kto opowiada w wierszu o swoim komputerze?
  • Jak wyglądał komputer chłopca?
  • Czym był dla chłopca komputer?
  • Dlaczego nazwał go najlepszym kolegą?
  • Co się stało, gdy komputer się zepsuł?
  • Czy komputer może zastąpić prawdziwego kolegę?
  • Lepiej mieć superkomputer, czy prawdziwego przyjaciela?

2. Kiedyś, gdy komputer i Internet nie były dość popularne korzystano najczęściej z gazet. Są źródłem wiadomości, zawierają dużo tekstów do czytania, są w nich quizy, ciekawostki, zdjęcia i wiele ciekawych informacji. Spróbujcie zrobić z rodzicami przegląd gazet. Zbierzcie kilka czasopism i przeglądacie je wspólnie. Jakie mogą być rodzaje gazet? Co Was zaciekawiło w niektórych gazetach? Czy macie swoje ulubione czasopisma dla dzieci? Zachęcam Was do domowego przeglądu prasy. 😉 

3. Po przejrzeniu różnych gazet zabawcie się trochę. Niech ktoś z dorosłych wypowiada naprzemiennie polecenia: “klik!” – poruszacie się energicznie po pokoju, “klik klik!” – poruszacie się na czworaka tyłem, “klik, klik, klik!” – stoicie w bezruchu na jednej nodze. 

4. Czas na zagadki o multimediach. Posłuchajcie i odgadnijcie o jakich urządzeniach/narzędziach multimedialnych mowa.

(telewizor, gazeta, telefon, radio, drukarka)

5. Spójrz na poniższe ilustracje. Jakie czynności wykonują osoby na zdjęciach? Jakich urządzeń używają? Odpowiedz, a potem zastanów się które z tych czynności już wykonywałeś i których urządzeń używałeś. 

6. Na koniec utrwalimy niektóre literki poznane niedawno. Wydrukujcie poniższą kartę pracy i piszcie po śladzie, a następnie samodzielnie literki widniejące na ekranie laptopa. Następnie możecie go pokolorować i udekorować tak, jak chcecie aby wyglądał Wasz laptop. (Do rodziców: jeśli ktoś nie ma dostępu do drukarki, można narysować prosty zarys ekranu komputera i wkleić kartkę z zeszytu w linię, a następnie napisać dzieciom różne literki do samodzielnych ćwiczeń.)

laptop – literki

Przyjemnego poniedziałku! 😀 p. Agnieszka.