Witajcie 🙂 Jestem pod wrażeniem Waszych prac! Dziękuję Rodzicom za owocną współpracę i zachęcam do dalszego działania 🙂

Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy od poznania nowej litery 🙂

Ł, ł to nasz dzisiejszy bohater.

Rodzicu, odtwórz proszę dziecku filmiki znajdujące się poniżej. Opowiadam w nich o nowej literce.

 

 

Kochani pamiętajcie o zadaniach do wykonania 🙂 Drodzy Rodzice czuwajcie proszę nad poprawnością wykonywanych zadań. Dziękuję!

  • Podział na sylaby i głoski.
  • Wyszukiwanie jak największej liczby wyrazów rozpoczynających się na Ł, ł.

I jak Rybki? Jestem pewna, że wszystkie zadania wykonaliście bezbłędnie. Teraz czas by popracowała Wasza rączka.
Poniżej przesyłam propozycje ćwiczeń grafomotorycznych.
Rodzicu w załączniku przesyłam kilkanaście propozycji. Wybierzcie wspólnie, na których kartach pracy dziecko będzie pracowało.

litera ł 

Dla chętnych dodatkowe zadanie grafomotoryczne – litera ł w sylabach.

sylaby z Ł – karta pracy

Jestem pewna, że karty pracy nie sprawiły Ci większego problemu.

A teraz czas na zabawę:

  • Rycerskie opowieści” – zabawa słowna z wykorzystaniem metody niedokończonych zdań. Zaproś do zabawy kogoś z rodziny. Wspólnie spróbujcie ułożyć opowieść o dzielnym rycerzu. Każdy z Was może jednorazowo wypowiedzieć tylko jedno zdanie. Mówcie na zmianę. W tej zabawie trzeba się uważnie słuchać, żeby opowieść doprowadzić do końca. Wierzę, że Wam się uda! 🙂

Propozycje na zajęcia popołudniowe:

• „Kącik ciekawej książki” – słuchanie utworu literackich związanego  z tematem J. Papuzińska „Jak nasza mama hodowała potwora”
Posłuchaj bajki. Opowiedz mamie, tacie o czym była. Narysuj potwora z bajki, tak jak go sobie wyobrażasz.

Pobawimy się teraz głoskami

  • Gra w słowa. Pierwsza osoba mówi słowo, a kolejna podaje następne, które zaczyna się na ostatnią głoskę. Np.: smok – krowa – aparat – torba, itd.
  • Rebus rysunkowy. Dorosły rysuje rebus w taki sposób, aby pierwsza głoska w nazwie każdej ilustracji była literą hasła, np. ilustracje: balon, rower, aparat, worek, oko dają hasło: brawo.
  • Z kostką do gry. Dziecko wymyśla głoskę i rzuca kostką. Musi wymyślić tyle wyrazów na tą głoskę, ile oczek wyrzuciło. Może wymyślać alternatywnie wyrazy, które zawierają daną głoskę lub kończą się nią, ale to dla dziecka trudniejsze zadanie (wymagające myślenia kreatywnego).

Pozdrawiam, p. Madzia 🙂 ;*