Witam Was w środę! 🙂 

Kontynuujemy nasz temat multimediów i komunikacji. Dzisiaj nie tylko o telewizji, Internecie i telefonie, ale przede wszystkim o bezpiecznym korzystaniu z tych wszystkich dobrodziejstw!

Na początek jeśli ktoś jeszcze nie wyciął figur geometrycznych z wczorajszej propozycji popołudniowej, to właśnie teraz może je wyciąć. Przydadzą nam się później. 

1. Kochani, na pewno korzystacie z Internetu, czyli sieci, która za pośrednictwem komputerów łączy cały świat. Czy wiecie, jak bezpiecznie korzystać z Internetu? Poniżej grafika, która przybliży Wam zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.

Pamiętajcie! Korzystajcie z Internetu pod nadzorem kogoś dorosłego. Niech rodzice/opiekunowie wiedzą co oglądacie w Internecie i ile korzystacie z komputera. Dbajcie również o odpowiednią postawę siedząc przed komputerem (proste plecy, wygodne krzesło). Dajcie też odpocząć swoim oczom! 😉

Oglądanie telewizji również wiąże się z pewnymi zasadami:

  • nie oglądajcie telewizji zbyt długo
  • oglądajcie programy dostosowane do Waszego wieku – programy i bajki dla dzieci będą najlepszym wyborem!
  • przyjmijcie odpowiednią pozycję przed telewizorem. Usiądźcie wygodnie, w odpowiedniej odległości, aby Wasze oczy były zdrowe
  • oglądanie telewizji zawsze konsultujcie z rodzicami – niech pomogą Wam wybrać bajkę/film/program

2. Przed nami ćwiczenie w czytaniu i liczeniu sylab. Poniższa ilustracja przedstawia trzy ekrany telewizorów. Każdy z nich ma jeden, dwa, lub trzy guziki. Pod ekranami znajdują się wyrazy dotyczące multimediów. Waszym zadaniem jest spróbować odczytać wyrazy, podzielić je na sylaby i połączyć z tym ekranem, który ma tyle guzików, ile sylab jest w wyrazie. Jeśli macie możliwość, wydrukujcie ilustrację i połączcie ołówkiem wyrazy z ekranami. Jeśli nie macie dostępu do drukarki – połączcie wyrazy z ekranami palcem na ekranie komputera.

ekrany – wyrazy

3. Kochani, jak wiecie świat Internetu, korzystanie z telefonu, czy telewizora daje nam bardzo wiele możliwości i korzyści. Jednakże warto częściej odłożyć na bok oglądanie bajek, granie w gry, czy długie przesiadywanie w Internecie i wyjść na spacer, spotkać się z kimś na podwórku, wspólnie pobawić się na placu zabaw, albo zrobić rodzinny spacer do lasu. Posłuchajcie teraz piosenki.

Poruszajcie się przy okazji do piosenki. Wykonajcie taniec, włączcie do zabawy domowników.

4. Na koniec jeszcze wytężymy umysły i zabawimy się w kodowanie. Wyobraźcie sobie, że jesteście komputerami i macie rozwiązać różne kody matematyczne. Poniżej filmik w którym wyjaśnię Wam na czym będzie polegało zadanie.

Jeśli już wiecie na czym polega zadanie, pora na lody dla Was.

Propozycja na popołudnie: telefon to równie przydatne w komunikacji urządzenie. Przeprowadźcie samodzielną rozmowę telefoniczną (oczywiście pod nadzorem i z pomocą rodziców) z kimś bliskim, np. z babcią. Przywitajcie się, spytajcie co słychać, opowiedzcie co u Was, a na końcu pożegnajcie się ładnie. Możecie również wykonać taką rozmowę przez kamerkę, czyli rozmowę video.

Miłego dnia Tygryski! 🙂