Dzień dobry kochani! 😉

Pogoda nadal nas nie rozpieszcza, ale miejmy nadzieję, że prawdziwa wiosenna pogoda jest tuż tuż. Na dworze ponuro, na pewno siedzicie w domach tęskniąc za słońcem i ciepłem, więc żeby Was trochę rozruszać zapraszam na zajęcia. 😀 Poza tym za pewne słyszeliście dobrą wiadomość, że wkrótce zobaczymy się wszyscy w przedszkolu? 😀 Wprost nie możemy się doczekać!

Dzisiaj trochę matematyki. Dowiemy się również kilka ciekawych rzeczy o kameleonach. Zaczynamy!

1. Na początek rozgrzejemy umysły działaniami matematycznymi. Na poniższej karcie pracy rozwiążcie działania na dodawanie i odejmowanie. Każdy wynik działania ma przypisany jeden kolor. Kolorujcie obrazek według wyników i odpowiadających im kolorów.

2. Jak już wspomniałam, dowiecie się teraz pewnych ciekawych rzeczy na temat bardzo kolorowych zwierząt – mowa o kameleonach! Zapraszam do obejrzenia filmu.  (rozpocznijcie oglądanie od 0:30 sekundy żeby nie tracić czasu na wstęp który jest spoza tematu).

3. Teraz kiedy już poznaliście bliżej te ciekawe zwierzęta czeka na Was zadanie – na poniższej karcie pracy doprowadźcie kameleona do gałęzi krzewu (do niebieskiego pola) tak, aby zebrał po drodze wszystkie muchy. Kolorujcie pola, po których będzie poruszał się kameleon. Następnie na odwrocie kartki zapiszcie kodem jego trasę używając cyfr i strzałek, np.: 2↑ (dwa pola do góry), 3← (trzy pola w lewo) i tak dalej. Kameleon startuje z czerwonego pola. 🙂 

(Jeśli nie macie możliwości wydrukowania, poprowadźcie kameleona palcem po ekranie. Spróbujcie zapisać też jego kroki na czystej kartce według powyższego sposobu).

4. Kameleon dotarł do swojej kryjówki, teraz porcja ruchu dla Was. Jak wiecie doskonale, aktywność fizyczna jest bardzo ważna zwłaszcza, jeśli spędzamy czas przed komputerem, czy przed telewizorem. Warto się poruszać dla zdrowia i rozruszać ciało. Przed Wami piosenka, którą dobrze znacie i zwykle bardzo lubiliście do niej ćwiczyć w przedszkolu. “Głowa, ramiona, kolana, pięty”. Zaproście do tej zabawy wszystkich domowników. Możecie powtórzyć zabawę jeśli macie ochotę. 😀

5. Doszły mnie słuchy, że brakuje Wam matematyki? :mrgreen:  Spieszę zatem z zadaniami dla Was! Poniżej karta pracy. W zadaniu nr 1 policzcie muchy, które zjadł kameleon, dodajcie je do siebie i wpiszcie wyniki w okienkach. Zadanie nr 2 to działania na dodawanie i odejmowanie. Rozwiążcie je i również wpiszcie wyniki w okienkach. Zadania na czerwono są dla chętnych. Drodzy rodzice, w przypadku braku drukarki przerysujcie zadania matematyczne na czystą kartkę. 

6. Przed nami praca techniczno-plastyczna, a dokładniej będziecie tworzyć swój własny telewizor. Potrzebne Wam będą: pudełko kartonowe (po jakiejś paczce, po butach. Najważniejsze, żeby było zamknięte z każdej strony), kolorowy papier do oklejenia, elementy dekoracyjne, klej, nożyczki. Na początku oklejacie telewizor tak jak chcecie, następnie z tej strony z której będzie ekran przyklejacie ilustrację ulubionego programu telewizyjnego (wydrukowane zdjęcie, lub narysowane samodzielnie). Kolejny etap to wycięcie i przyklejenie guzików oraz według uznania anteny, lub innych elementów. Pracę wykonajcie z pomocą rodziców. Zamieszczam zdjęcia przykładowych prac, abyście wiedzieli jak mniej więcej może wyglądać Wasz telewizor. 😉 Oczywiście to tylko przykłady. Jestem ciekawa Waszych innych pomysłów na stworzenia papierowego telewizora. Podzielcie się z nami efektami!

Propozycja na popołudnie: zachęcam Was do wysłuchania w wolnej chwili słuchowiska dla dzieci pt. “Basia i telewizor”. Porozmawiajcie z rodzicami o tym, jak wiele ciekawych rzeczy można robić, kiedy telewizor jest wyłączony. Zróbcie sobie wieczór/dzień bez telewizora, zagrajcie w coś, lub spędźcie ciekawie ten wspólny czas. 😀 A może nie oglądacie w ogóle telewizji? Podzielcie się z nami jak spędzacie czas całą rodziną. 

Pozdrawiam Was serdecznie, p. Agnieszka.