Dzień dobry Rybki! Dobrze, że jesteście!

Kolejny tydzień wspólnej nauki i zabawy dobiegł już końca 🙁 Nie martwcie się jednak….bo w poniedziałek widzimy się w naszej sali 🙂 !!!!!

Zachęcam do posłuchania krótkiego opowiadania “W mieście robotów” 🙂

w mieście robotów

Odpowiedzcie Rodzicom na poniższe pytania:

  • Jak poruszają się roboty?,
  • Czego potrzebowały, aby ruszać się sprawniej?
  • Czy historia mogła się naprawdę wydarzyć?,
  • Czy istnieją na naszej planecie miasta robotów?,
  • Jakie budynki znajdowały się w mieście po odbudowaniu go na nowo?

 

“Przyciąganie, odpychanie”  – zabawa badawcza. Zachęcam do przeprowadzenia doświadczenia w warunkach domowych. Ważne, aby dojść końcowego do pomaga wniosku :
magnes przyciąga przedmioty wykonane z metalu, a zatem roboty i ich miasto były metalowe,
a tarcza antymagnesowa może być zbudowana z plastiku, papieru czy drewna.

“Kręta droga” – zabawa ruchowa, ćwiczenie równowagi. Proszę Was Rodzice o ułożenie dzieciom trasy (ze sznurka, szalika itp.), po której dziecko musi przejść stawiając stopa za stopą. Ważne, by utrzymywało równowagę (może rozłożyć ręce na boki – to pomaga 😛 ). Pokonajcie trasę kilkakrotnie – powoli, szybko, z woreczkiem ryży na głowie). Trzymam za Was kciuki 🙂

“Miasto robotów” – praca plastyczna, ilustracja do wysłuchanego utworu. Proszę odtworzyć dzieciom raz jeszcze opowiadanie. Proszę, aby dzieci narysowały lub namalowały to, co sobie wyobrażą – jak mogło wyglądać miasto zbudowane przez roboty? 🙂 Czekam na Wasze prace na Fb 🙂

 

Dla chętnych zostawiam kilka zadań:

  1. Dodawanie w zakresie do 10

dodawanie w zakresie do 10

2.  Połącz punkty wg wzoru:

łączenie punktów

3. Rysowanie po śladzie:

szlaczki-rysuj-po-śladach-przedszkole-3

4. Karty do czytania:

do czytania

 

Trzymam kciuki! Czekam na Wasze prace! No i do zobaczenia w poniedziałek 🙂 :* p. Madzia