Czerwiec

Tematyka:

1) Sporty letnie.

2) Wyjątkowe smaki lata.

3) Zwierzęta na wsi i w domu.

4) Wkrótce wakacje!

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do dbanie o swoje zdrowie, sprawność fizyczną i bezpie­czeństwo
  • aktywne uczestnictwo w różnych formach ruchu
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zaba­wach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
  • rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem
  • wdrażanie do aktywności ruchowej na świeżym powietrzu
  • wdrażanie do dbania o sprawność fizyczną i prawidłową postawę ciała przez poprawne wykonywanie ćwiczeń
  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych
  • ćwiczenie sprawności manualnej poprzez ćwiczenia graficzne i konstrukcyjne
  • rozwijanie sprawności i koordynacji ruchowej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach i zabawach ruchowych i naśladowczych
  • aktywne uczestnictwo w różnych formach ruchu

Obszar emocjonalny

  • rozwijanie umiejętności panowanie nad swoimi emocjami podczas gier i zabaw z elementami współzawodnictwa
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania poprawnych kontaktów z innymi dziećmi i dorosłymi
  • kształtowanie charakteru i pożądanych postaw w działaniu zarów­no indywidualnym jak i zespołowym
  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji
  • kształtowanie umiejętności odreagowania napięć
  • wdrażanie do budowania postawy proekologicznej, pełnej szacunku do świata zwierząt i roślin
  • rozwijanie umiejętności występowania przed publicznością
  • budowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt
  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji
  • wzmacnianie poczucia wartości i indywidualności poprzez występy na forum grupy
  • uwrażliwienie na piękno różnorodnych zjawisk, zarówno przyrodni­czych jak i społecznych

Obszar społeczny

  • wdrażanie do komunikowanie się z dziećmi i osobami dorosłymi, z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych, wyrażanie swoich oczekiwań społecznych wobec innego dziecka, grupy
  • wdrażanie do współdziałania w zabawie zgodnie z zasadami fair play
  • używanie zwrotów grzecznościowych w różnych sytuacjach
  • kształtowanie właściwej postawy wobec innych
  • wdrażanie do samodzielności i wykonywania prac porządkowych
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w pracach zespołowych
  • poznanie pracy rolnika
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych
  • wdrażanie do zgodnej współpracy w zespołach

Obszar poznawczy

  • kształcenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej
  • przypomnienie i utrwalenie poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności tworzenia wyrazów z sylab
  • kształcenie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań
  • kształtowanie umiejętności kodowania
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznymi
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • budowanie zainteresowania tekstem literackim
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka
  • doskonalenie umiejętności czytania globalnego – nazwy potraw
  • wdrażanie do zachować prozdrowotnych i higienicznych
  • wzbogacanie słownictwa i wiedzy o świecie
  • rozwijanie zainteresowań kulinarnych
  • rozwijanie wyobraźni twórczej
  • wdrażanie do uważnego słuchania i koncentracji uwagi
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na różne tematy
  • wzbogacanie zasobu słownictwa i wiedzy o świecie
  • rozwijanie umiejętności tworzenia wyrazów z sylab
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
  • ćwiczenie umiejętności matematycznych w zakresie liczenia i porównywania zbiorów
  • rozwijanie wyobraźni, twórczej postawy oraz ekspresji plastycznej
  • usprawnianie pracy analizatora słuchowego
  • doskonalenie sprawności grafomotorycznej
  • rozwijanie mechanizmów uczenia się
  • budowanie zainteresowania regionami Polski
  • kształtowanie twórczej postawy, kreatywności