Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na marzec

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec

28.02 – 04.03 Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę

  • Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiału.
  • Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role.
  • Poznawanie tekstów bajek, dostrzeganie podobieństw między nimi.

7.03 – 11.03 Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze

  • Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu.
  • Składanie prostych konstrukcji z papieru.
  • Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych.
  • Rozwijanie zdolności uważnego słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.

14.03-18.03 Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat

  • Utrwalenie pojęcia „para”.
  • Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny.
  • Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno-dekoracyjnym.
  • Wdrażanie dzieci do współdziałania i współpracy.

21.03-25.03 Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie

  • Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku.
  • Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa.
  • Ćwiczenia rozwijające sprawność fizyczną i aparatu oddechowego.

28.03-01.04 Słychać śpiew wśród drzew i chmur to artystów ptasich chór

  • Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii.
  • Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych.
  • Poznanie kształtu niektórych figur geometrycznych.