Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na kwiecień

4.04.- 8.04 Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem

  • Dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe).
  • Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego „ja”.
  • Uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu.
  • Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na konkretny temat.

11.04 – 15.04 Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki

  • Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi.
  • Zapoznanie z rozwojem kurczątka oraz budową jajka.
  • Przybliżenie tradycji wypieków wielkanocnych, zwrócenie uwagi na charakterystyczne ciasta.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu.

19.04-22.04 Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło

  • Umożliwienie dzieciom poznania życia w środowisku wiejskim i najbliższego środowiska wiejskiego – podwórka.
  • Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku.
  • Zapoznanie z rodzinami zwierząt, domami, w jakich mieszkają wybrane zwierzęta.
  • Określanie korzyści płynących z hodowli zwierząt dla człowieka.

25.04-29.04 Nie bój się lekarza gdy choroba się przydarza

  • Wyrabianie nawyków prozdrowotnych.
  • Zdyscyplinowanie i dbałość o zdrowie własne i innych członków społeczności przedszkolnej.
  • Rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie.
  • Podkreślanie roli właściwego odżywiania się.
  • Rozumienie potrzeby dbania o zęby i leczenia ich.
  • Uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w razie choroby.
  • Podkreślenie znaczenia zawodu lekarza dla zdrowia ludzi.