Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne Maj :)
Tematyka na najbliższe tygodnie:
Krąg tematyczny 33. „Biało – czerwony maj ” 2- 6.05
Krąg tematyczny 34. „Podróże po Europie ” 9-13.05
Krąg tematyczny 35. „Wiosenne barwy i dźwięki ” 16-20.05
Krąg tematyczny 36. „W rodzinnym kręgu ” 23-27.05
Krąg tematyczny 33. Biało-czerwony maj |
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY • wdrażanie do systematycznego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych i przestrzegania zasad zapewniających bezpieczeństwo • doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalenie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu OBSZAR EMOCJONALNY • wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych • kształtowanie umiejętności opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką • kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych • kształtowanie świadomości swoich mocnych i słabych stron oraz pozytywnego stosunku do zdarzeń OBSZAR SPOŁECZNY • kształtowanie postawy szacunku, akceptacji, tolerancji i życzliwości wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku, uwrażliwianie na ich potrzeby • kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych • kształtowanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą OBSZAR POZNAWCZY • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych podczas przeprowadzania doświadczeń badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne • wdrażanie do kontrolowania poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, gramatycznym oraz podejmowania prób samodzielnej poprawy błędów • kształtowanie umiejętności czytania – poznanie liter „f”, „F” • kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski • wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych: flagi, godła i hymnu • kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem właściwej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn państwowy • kształtowanie umiejętności porównywania cech wielkościowych przedmiotów • doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz zapisywania działań matematycznych za pomocą symboli matematycznych • kształtowanie znajomości wybranych monet i banknotów, znaczenia pieniędzy w życiu codziennym • kształtowanie świadomości przynależności społecznej i terytorialnej: moja rodzina, moje miasto, mój region, mój kraj KOMPETENCJE KLUCZOWE: 6., 2., 1. Uwaga! W tym tygodniu będą potrzebne pocztówki z Polski, albumy o Polsce, mapy, pamiątki z Polski, elementy folklorystyczne; na piątek: sezonowe polskie i regionalne produkty do zrobienia kanapek. |
Krąg tematyczny 34. Podróże po Europie |
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY • wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu • wdrażanie do wykonywania ćwiczeń zgodnie z pokazanym sposobem lub instrukcją słowną, zgodnego współdziałania podczas zabaw ruchowych OBSZAR EMOCJONALNY • doskonalenie umiejętności radzenia sobie z porażką czy przegraną • doskonalenie umiejętności wyrażania trafnych ocen odnoszących się do wartości drugiego człowieka niezależnie od jego statusu materialnego, wyglądu czy sprawności • kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi OBSZAR SPOŁECZNY • doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad kulturalnego zachowania przy stole, odpowiedniego posługiwania się sztućcami podczas posiłków • kształtowanie umiejętności nakrywania do stołu w sytuacjach codziennych i podczas okazjonalnych poczęstunków • kształtowanie umiejętności przygotowywania posiłków z przestrzeganiem zasad higieny i bezpieczeństwa • kształtowanie postawy szacunku wobec odmienności i niepowtarzalności każdej osoby • doskonalenie umiejętności zachowywania się adekwatnie do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami z zachowaniem zasad bezpieczeństwa OBSZAR POZNAWCZY • wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych • doskonalenie umiejętności ilustrowania zdarzeń, pojęć i zjawisk oraz wyrażania emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną • kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter • kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć • doskonalenie umiejętności opisywania obrazków, doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi • poszerzanie wiedzy o Unii Europejskiej i krajach członkowskich • doskonalenie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni KOMPETENCJE KLUCZOWE: 6., 8., 2., 1. Uwaga! W tym tygodniu będą potrzebne zdjęcia, przedmioty związane z krajami europejskimi i podróżami po Europie; rogaliki z ciasta francuskiego, bagietki i francuskie sery do degustacji; bazylia w doniczce; produkty do przygotowania pizzy; książki francuskich i brytyjskich autorów dla dzieci. |
Krąg tematyczny 35. Wiosenne barwy i dźwięki |
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY • wdrażanie do podejmowania aktywności ruchowej • doskonalenie koordynacji ruchowej • kształtowanie gotowości do podjęcia systematycznej nauki pisania • doskonalenie sprawności dłoni, kształtowanie prawidłowego chwytu pisarskiego OBSZAR EMOCJONALNY • rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych • rozwijanie umiejętności podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacji napięć • doskonalenie umiejętności rozpoznawania uczuć i emocji oraz wyrażania ich w sposób akceptowalny społecznie OBSZAR SPOŁECZNY • wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo swoje i rówieśników podczas zabawy • doskonalenie umiejętności współpracy z uwzględnieniem potrzeb wszystkich członków grupy • doskonalenie umiejętności obdarzania uwagą osób dorosłych i rówieśników OBSZAR POZNAWCZY • wzbogacenie wiedzy przyrodniczej • wzbudzanie zainteresowań czytelniczych • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania, dopełniania • doskonalenie umiejętności dostrzegania, kontynuowania rytmów i przekładania ich na inne reprezentacje • utrwalenie poznanych liter i cyfr • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat • rozwijanie zainteresowań i umiejętności plastycznych • poszerzanie wiedzy o roślinach łąkowych • doskonalenie umiejętności rozpoznawania roślin • poszerzanie wiadomości o zwierzętach związanych z łąką • doskonalenie umiejętności rozpoznawania ptaków zamieszkujących Polskę KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 5., 1. Uwaga! W tym tygodniu będą potrzebne puste opakowania po jajkach niespodziankach. |