Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

02 – 06.05  Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!

  • Kształtowanie szacunku dla przyrody w jej naturalnej formie.
  • Dostarczanie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony.
  • Wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.

 

09.– 13.05 Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!

  • Tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
  • Budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody.
  • Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.

 

16.– 20.05 Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc

  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych.
  • Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki, ślimaki), zwrócenie uwagi na pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci.
  • Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie przez dzieci.
  • Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
  • Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.

 

23.– 27.05 Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki

  • Uświadomienie dzieciom znaczenia roli rodziców w ich życiu.
  • Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego „ja” przez współdziałanie w grupie.
  • Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie podczas zabaw dydaktycznych i tematycznych.
  • Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość.