Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
02 – 06.05 Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!
- Kształtowanie szacunku dla przyrody w jej naturalnej formie.
- Dostarczanie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony.
- Wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
09.– 13.05 Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!
- Tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
- Budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody.
- Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.
16.– 20.05 Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych.
- Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki, ślimaki), zwrócenie uwagi na pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci.
- Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie przez dzieci.
- Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
- Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.
23.– 27.05 Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki
- Uświadomienie dzieciom znaczenia roli rodziców w ich życiu.
- Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego „ja” przez współdziałanie w grupie.
- Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie podczas zabaw dydaktycznych i tematycznych.
- Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość.