Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik
Bloki tematyczne w miesiącu październiku w grupie 4-latków oraz potencjalne osiągnięcia dzieci. 🙂
3.10 – 7.10 Bezpieczni na drodze
Dziecko:
- stosuje w wypowiedziach poznane wyrazy: sygnalizator świetlny, zebra
- rozpoznaje symbol sygnalizatora świetlnego i oznaczenia zebry
- wie jak należy zachowywać się podczas jazdy samochodem
- rozwija myślenie przyczynowo – skutkowe
- wie, do czego służą pasy bezpieczeństwa w samochodzie
- poznaje zawód policjanta
- zna numer alarmowy 112
- uczestniczy w zabawach ruchowych
- śpiewa piosenkę
- wykonuje prace plastyczną
- posługuje się prawidłowo pędzelkiem
- umie budować dłuższe wypowiedzi
- wie, jak należy bezpiecznie przejść na drugą stronę ulicy
10.10. – 14.10 Nasze zwierzaki
Dziecko:
- wie, jak należy opiekować się psem
- rozwija sprawność manualną
- przejawia opiekuńczy stosunek do zwierząt
- rysuje po śladzie
- obdarza uwagą rówieśników w grupy
- rozpoznaje zwierzęta domowe mieszkające z człowiekiem w domu na podstawie opisu
- lepi z masy solnej
- doskonali wrażliwość dotykową
- uczestniczy w zajęciach umuzykalniających
- rozróżnia figurę geometryczną: trójkąt
- posługuje się pojęciami: trójkąt, trójkątny
- wykonuje rysunek
- poznaje pracę weterynarza
- wie, że zwierzęta odczuwają zdolność odczuwania i należy się o nie troszczyć
- wie, czym odżywiają się zwierzęta domowe: pies, królik i kanarek
17.10 – 21.10 Jesienny las
Dziecko:
- wie, do czego służy paśnik
- przelicza elementy zbioru
- wskazuje dwa takie same elementy
- naśladuje ruchem i gestem treść opowiadania
- jest zainteresowany życiem zwierząt w naturalnym środowisku
- rozpoznaje na ilustracjach mieszkańców lasu (np. dzięcioła, wilka, niedźwiedzia, lisa, sarnę)
- posługuje się pojęciem zwierzęta pod ochroną
- naśladuje ruchy zwierząt
- wie, jaką rolę pełnią drzewa w przyrodzie
- rozpoznaje wybrane drzewa: brzozę, dąb, sosnę, jodłę
- gra na instrumentach muzycznych
- maluje farbami
- porównuje wysokość przedmiotów
- posługuje się pojęciami: wysoki, niski, wyższy, niższy
- ćwiczy spostrzegawczość wzrokową
- dostrzega i kontynuuje rytmy
- rozpoznaje i nazywa popularne grzyby jadalne (borowika, kurkę, podgrzybka) i trujące (muchomora)
- wie, że grzybów nie można dotykać i zbierać bez wiedzy dorosłych
- rysuje po śladzie
24.10 – 28.10 Przygotowania do zimy
Dziecko:
- wie, dlaczego zwierzęta zapadają w sen zimowy
- stosuje pojęcie para w sytuacjach zadaniowych
- zna pojęcie gawra
- poznaje technikę origami
- rozpoznaje i nazywa figurę geometryczną: koło
- bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych
- wie, dlaczego niektóre ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów
- rozpoznaje niektóre ptaki odlatujące na zimę
- rozwiązuje zagadki
- maluje farbami szablon sikorki
- słucha muzyki poważnej
- wie, do czego służy ludziom spiżarnia
- zna sposoby przetwarzania owoców i warzyw
- ustala równoliczność dwóch zbiorów
- posługuje się pojęciem: tyle samo
- ćwiczy spostrzegawczość i pamięć
- bierze udział w zabawach z chustą animacyjną