Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad
Bloki tematyczne w listopadzie w grupie 4-latków wraz zamierzeniami:
2.11 – 4.11 W baśniowej krainie
- Rozwijanie wyobraźni dziecięcej
- Inspirowanie do wyrażania treści bajek w formie ekspresji ruchowej i plastycznej
- Dostarczanie doznań emocjonalnych
- Rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu w grupie
- Kształtowanie emocjonalnego stosunku do książki jako źródła przeżyć i wiedzy
- Rozwijanie umiejętności słuchania dłuższych utworów literackich
- Utrwalanie zdolności rozróżniania dobra i zła
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania stanów emocjonalnych ludzi w określonych sytuacjach
- Rozróżnianie emocji pozytywnych i negatywnych
- Wyrabianie odporności emocjonalnej
- Dostarczanie pozytywnych przeżyć
7.11 – 10.11 Bohaterowie polskich legend
- Zapoznanie z legendą o smoku wawelskim
- Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci o wyrazy: legenda, Kraków, szewc
- Doskonalenie sprawności manualnej
- Rozwijanie wyobraźni i pamięci
- Przyzwyczajanie do uważnego słuchania innych
- Rozwijanie sprawności manualnej
- Kształtowanie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi pod względem logicznym i gramatycznym
- Doskonalenie umiejętności poprawnego śpiewania
- Rozwijanie ekspresji muzycznej
- Zapoznanie z legendą o powstaniu państwa polskiego
- Zapoznanie z symbolami narodowymi: flagą i godłem Polski
- Wzbogacenie zasobu słownictwa o wyrazy: gród, plemię, godło
- Kształtowanie umiejętności ustalania wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 6 z zastosowaniem liczmanów
- Rozwijanie samodzielności i wytrwałości w wykonywaniu zadań
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo -ruchowej
14.11 – 18.11 Pomysły na deszczowe dni
- Rozbudzanie ciekawości i aktywności poznawczej
- Kształtowanie umiejętności celowej obserwacji i wyciągania wniosków
- Utrwalenie znajomości nazw kolorów
- Rozwijanie wrażliwości kolorystycznej i wyobraźni
- Doskonalenie umiejętności ilustrowania ruchem opowiadania
- Zapoznanie z nową techniką plastyczną – fumage
- Rozwijanie pojemności płuc
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej pracy
- Rozwijanie wyobraźni
- Przestrzeganie reguł obowiązujących w grach i zabawach ruchowych
- Nabywanie umiejętności rozpoznawania kwadratu spośród podstawowych figur geometrycznych płaskich
- Utrwalanie znajomości kształtu i nazw figur geometrycznych płaskich: koło, kwadrat
- Stwarzanie okazji do poznawania i porównywania właściwości przedmiotów oraz ich cech jakościowych
- Wywoływanie pozytywnych emocji towarzyszących samodzielnej aktywności eksperymentalnej
- Rozwijanie zainteresowań technicznych
- Doskonalenie sprawności manualnej
- Wyrabianie umiejętności odtwarzania rytmu na instrumentach perkusyjnych
- Rozwijanie wrażliwości słuchowej
- Ćwiczenie pamięci i koordynacji wzrokowo-ruchowej
21.11 – 25.11 Nasze ulubione książki
- Zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania w bibliotece
- Zapoznanie z pracą bibliotekarza
- Wzbogacenie zasobu słownictwa o pojęcia: biblioteka, bibliotekarka, księgarnia
- Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
- Kształtowanie pozytywnego stosunku do książek
- Wzbogacenie zasobu słownictwa o pojęcia: okładka, grzbiet, tytuł, autor
- Zapoznanie dzieci z procesem powstawania książki
- Wzbogacenie zasobu słownictwa o nazwy zawodów: autor, grafik, ilustrator, drukarz
- Rozwijanie sprawności manualnej
- Kształtowanie umiejętności ustalania równoliczności dwóch zbiorów w praktycznym działaniu
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego