Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne Styczeń:)

Czego uczymy się w styczniu w grupie trzylatków?

Tydzień 17: Nowy rok

Tydzień 18: Bale w karnawale

Tydzień 19: Święto babci i dziadka

Tydzień 20: Zimowa olimpiada

Umiejętności dziecka:

  • Odczuwa przynależność do grupy, pogłębia relacje rówieśnicze
  • Logicznie odpowiada na pytania dotyczące treści wysłuchanych tekstów literackich
  • Swobodnie wypowiada się na forum grupy – m.in. omawia tradycję witania nowego roku oraz zjawisko następstwa dnia i nocy
  • Zna pojęcia: rok i cztery pory roku, wymienia nazwy i charakterystyczne cechy pór roku
  • Wypowiada się na temat balu karnawałowego, łączy stroje z odpowiednimi rekwizytami
  • Ogląda albumy i zdjęcia, dzieli się spostrzeżeniami, nazywa przebrania dzieci na zdjęciach
  • Jest empatyczne w stosunku do zwierząt, dokarmia ptaki i uczestniczy w sprzątaniu karmnika
  • Nazywa stopnie pokrewieństwa występujące w rodzinie
  • Opowiada o babci i dziadku
  • Okazuje szacunek osobom starszym podczas spotkania z dziadkami, wzmacnia więzi rodzinne
  • Recytuje wiersz o babci, którego się nauczyło; stara się panować nad tremą podczas występu
  • Nazywa i omawia zimowe sprzęty sportowe, poznaje nazwy zimowych dyscyplin sportowych
  • Wyjaśnia, na czym polega praca zawodowego hokeisty, łyżwiarza figurowego i skoczka
  • Tworzy zbiory równoliczne i różnoliczne
  • Ustala wynik dodawania i odejmowania w zakresie do 4
  • Kontynuuje proste rytmy
  • Posługuje się pojęciami: mały, średni, duży, wielki
  • Rozumie znaczenie pojęcia para
  • Wykonuje laurkę dla babci i dziadka; cieszy się, że może przygotować dla nich niespodziankę
  • Samodzielnie wybiera materiały plastyczne do ozdobienia maski
  • Rysuje po niestandardowej fakturze
  • Wykorzystuje chwyt pęsetkowy podczas wykonywania pracy plastyczno-technicznej
  • Maluje farbami, ćwicząc precyzję ruchów
  • Wskazuje ręką kierunek, z którego dochodzi dźwięk
  • Tańczy dowolnie w rytm muzyki, tańczy w kole, tańczy z balonem
  • Uczy się na pamięć piosenki, wyklaskuje rytm piosenki
  • Rozwiązuje zagadki dźwiękowe
  • Wykonuje ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe
  • Aktywnie uczestniczy w zajęciach ruchowych i utrzymuje prawidłową postawę ciała
  • Rozumie znaczenie dla zdrowia ruchu na świeżym powietrzu, bawi się w ogrodzie
  • Stosuje się do zasad obowiązujących podczas przebywania poza terenem przedszkola