CO MISIE ROBIĄ W GRUDNIU
Tydzień 15: Zima tuż, tuż
Tydzień 16: Prąd pomaga w przygotowaniach do świąt
Tydzień 17: Boże Narodzenie
Tydzień 18: Witamy Nowy Rok
Umiejętności dziecka:
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-układa w całość obrazek - puzzli
-zna cechy charakterystyczne zimy
-wymieni zjawiska pogodowe zimowe
-zauważa zmiany w przyrodzie
- koloruje części zimowej garderoby
-bawi się w sposób nie wywołujący hałasu
-jest spostrzegawcze i odnajduje takie same przedmioty
-wie jak wykonać zadanie plastyczne
-samodzielnie wykonuję prace plastyczną
-zgodnie się bawi
-łączy w pary takie same komplety
-szybko reaguje na polecenia
-sprząta po zabawie
-nazywa zimowe ubrania
-dzieli nazwy na sylaby
-przelicza liczebnikami głównymi
-układa bałwanka z przygotowanych elementów
-zauważa zmiany w otoczeniu przyrodniczym
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-pomaga innym podczas sprzątania zabawek
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-powtarza wierszyk
-powtarza fragmenty piosenki
-śpiewa piosenkę razem z innymi - zbiorowo
-rzuca śnieżkami zachowując zasady bezpieczeństwa
-potrafi lepić z plasteliny kule
-organizuje własną zabawę w kącikach
-szanuje prawa innych w zabawie
-szacuje długość szalika
-buduje logiczne wypowiedzi
-wymieni cechy zimy
-słucha poleceń nauczyciela
-potrafi lepić i toczyć zimowe kule
-projektuje wzory na szaliku
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-układa ciągi rytmiczne z klocków
-wypowiada się na forum
-nazywa urządzenia elektryczne
-zna zasady bezpiecznego obchodzenia się z nimi
-aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
-rysuje koliste wzory
-przestrzega zasad
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-przykleja koła wg właściwej kolejności
-poprawnie posługuje się klejem
-dba o estetykę pracy
-rysuje różne wzory
-porządkuje zabawki
-składa obrazek w całość
-dzieli nazwy na sylaby
-tworzy zbiory wg określonej liczebności
-przelicza elementy zbioru
-klasyfikuje wg kształtu
-bawi się z kolegami i koleżankami
-odkłada zabawki na miejsce
-słucha z uwaga dźwięków
-odgaduje zagadki dźwiękowe
-ma poczucie rytmu
-samodzielnie tworzy dźwięki
-umie pogodzić się z porażką
-samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy
-przygotowuje samodzielnie ozdoby choinkowe
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-wskazuje właściwy obrazek po wysłuchaniu zdania
-wymieni zdrowe produkty
-potrafi pomoc w przygotowaniu zdrowego posiłku
-odnajduje różnice w treści obrazków
-odkłada swoje zabawki na właściwe miejsce
-bawi się zgodnie z innymi
-przedstawia ruchem czynności
-segreguje kola wg koloru
-wypowiada się nt. tradycji Świat Bożego Narodzenia
-buduje logiczne wypowiedzi
-odgaduje nazwy przedmiotów schowanych w worku
-dzieli nazwy na sylaby
-szanuje wytwory prac powstałe w czasie zabawy
- powtarza prawidłowo zgłoski szur, buch, bur
-projektuje
- wyklejając choinkę
-dba o estetykę pracy
-zauważa zmiany w zimowej przyrodzie
-słucha i reaguje na polecenia
-tworzy dłuższe wypowiedzi na temat przygód Treflinka
-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
-prawidłowo wypowiada zgłoski: hu, cha, ho, hej
-liczy liczebnikami głównymi
-odwzorowuje wg liczebności i koloru
-chętnie przebywa na świeżym powietrzu
-powtarza zgłoski: brum, żżż, wrrr
-odgaduje przedmioty dotykiem
-zna tradycje świat Bożego Narodzenia
-śpiewa kolędy
-interesuje się zjawiskami pogodowymi oraz przyrodniczymi
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
-słucha uważnie bajki świątecznej
-współdziała w zabawie
-wykonuje zadania słowne i ruchowe zgodne z treścią wiersza
-odgaduje zagadki
-współdziała w zabawie
-prawidłowo powtarza zgłoski
-stosuje się do reguł zabawy
-wymieni pory roku począwszy od zimy
-wie na czym polega cykliczność pór roku
-dopasowuje obrazki do poszczególnych pór roku
-aktywnie uczestniczy w zabawach
-układa zdania na określony temat
-komponuje pracę z drobnych elementów
-wymieni pory roku bez pomyłki
-prawidłowo powtarza zgłoski
-recytuje wierszyk z pokazywaniem
-dostrzega rytm dnia i nocy
-prawidłowo posługuje się pojęciami; rano, południe, wieczór
-wie jak ważne są spacery dla zdrowia wszystkich
-potrafi podskakiwać
-koloruje właściwe obrazki
-poprawnie wykonuje ćwiczenie graficzne
-gra rytmiczne na trójkącie
-improwizuje w tańcu
-potrafi podskakiwać
-zauważa zmiany w przyrodzie
-samodzielnie organizuje sobie czas
-dzieli słowa na sylaby
-reaguje na polecenia
-samodzielnie redaguje życzenia noworoczne
-dostrzega zmiany w otoczeniu
-potrafi podskoczyć
-rysuje na temat określony
CO MISIE ROBIĄ W LISTOPADZIE
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-naśladuje wybrane dźwięki
-słucha wiersza z uwaga
-wie kto to jest „patriota”
-przyjmuje postawę „baczność”
-oczyszcza obuwie przed wejściem do budynku
-zna kolory flagi polskiej
-reaguje na polecenia słowne
-koloruje obrazek z postacią
-zna wizerunek postaci Józefa Piłsudskiego
-wie kto to jest bohater narodowy
-przyjmuje postawę „baczność”
-odnajduje na mapie Polskie góry Tatry i Morze Bałtyckie
-sprząta po skończonej zabawie
-koloruje domki
-układa rytm prostokątów z dwóch kolorach
-nie oddala się od grupy
-przelicza klocki i wrzuca odpowiednią liczbę klocków
-właściwie korzysta z zabawek
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe
-odtwarza rytm za pomocą klaskania, tupania
-śpiewa fragmenty lub całość piosenki
-rozpoznaje i nazywa kolory
-składa z elementów dom
-zna legendę o powstaniu państwa polskiego
-zauważa miejsca dla swojej miejscowości
-uważnie słucha legendy
-wypowiada się nt. jej treści
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy
-używa zwrotów grzecznościowych
-wie kto to jest listonosz
-zna znaczenie słów : nadawca, adresat
-zna swoje imię i nazwisko
-rozpoznaje wizytówkę ze swoim imieniem
-odkłada zabawki na miejsce
-powtarza rymowankę
-zna imiona swoich kolegów i koleżanek
-rysuje samodzielnie rysunkowy list
-prawidłowo posługuje się kredkami
-potrafi się przedstawić
-zna swój adres
-nie niszczy zabawek
-wdrażanie do porządkowania sali
-rozpoznaje określone dźwięki
-segreguje koperty na duże i małe
-porównuje liczebność zbiorów
-układa przedmioty od najmniejszej do największej
-prawidłowo wypowiada dźwięki naśladowcze
-wykonuje zadania ruchowe zgodnie z opowieścią
-szybko reaguje na sygnały
-wygrywa rytmicznie określone rytmy
-bawi się zgodnie z innymi
-wyśpiewuje sylabami określone melodie
-układa historyjkę związaną z drogą listu od nadawcy do odbiorcy
-jest aktywne ruchowo
-łączy klocki ze sobą tworząc budowle
-porządkuje zabawki
-prawidłowo posługuje się kredkami i koloruje
-wie kto to jest przyjaciel
-współdziała w zabawie i pracy
-tańczy z przyjacielem
-właściwie się ubiera
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-prawidłowo postępuje wg instrukcji
-przestrzega ustalonych zasad
-przelicza i koloruje właściwa ilość kółek
-rysuje pastelami na określony temat
-właściwie posługuje się kredkami
-posługuje się umiarkowanym głosem
-współdziała w zabawie z innymi
-szanuje wspólne zabawki
-nie niszy zabawek
-nazywa swoje emocje
-wie które są pozytywne a które negatywne
-tańczy w przyjacielem
-dorysowuje elementy twarzy misia
-odkłada zabawki na miejsce
-słucha uważnie bajki czytanej
-ma poczucie rytmu
-śpiewa refren piosenki
-tańczy przy muzyce
-przestrzega zasad bezpieczeństwa na placu zabaw
-buduje z klocków na określony temat
-bawi się zgodnie z innymi mówiąc umiarkowanym głosem
-odnajduje pary
-zna historie pluszowego misia
-opowiada o swoim misiu
-wymieni imiona ulubionych misiów
-tańczy przy muzyce
-wykonuje określone zadania słowno-ruchowe
-z zaciekawieniem ogląda książki
-ogląda film z uwagą
-wypowiada się nt. treści filmu
-nazywa zwierzęta spotkane na spacerze
-słucha poleceń nauczyciela
-spontanicznie udziela odpowiedzi
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy
-wspólnie z innymi urządza wystawkę
-nazywa elementy obrazka
-układa je na narysowanym podkładzie i przykleja
-bawi się w sposób bezpieczny na placu przedszkolnym
-prawidłowo wykonuje zadanie ruchowe
-łączy liną określone obrazki
-używa zwrotów grzecznościowych
-jest spostrzegawcze
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
-szybko reaguje na sygnały
-zauważa piękne elementy przyrodnicze
-lepi z masy solnej
-przestrzega zasad kodeksu
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
-rozpoznaje i nazywa instrumenty
-gra na wybranym instrumencie
-lubi przebywać na świeżym powietrzu
-prawidłowo posługuje się kredkami
-koloruje obrazek
-pomaga innym w porządkowaniu
-koloruje wybrany obrazek
-opowiada z wykorzystaniem przygotowanych ilustracji
-buduje prawidłowe zdania
-mówi w sposób zrozumiały i logiczny
CO MISIE ROBIĄ W PAŻDZIERNIKU
• Rozpoznaje i nazywa owoce i warzywa.
• Wie, że spożywanie owoców i warzyw jest zdrowe.
• Przestrzega podstawowych zasad higieny.
• Właściwie zachowuje się przy stole.
• Uczestniczy w zabawach ruchowych.
• Ustawia się w pary.
• Rozwija sprawność rąk (lepienie, rysowanie, malowanie).
• Składa obrazek z części.
• Rozpoznaje zwierzęta mieszające w lesie/parku i określa, czym się żywią.
• Potrafi skupić uwagę na krótkim tekście.
• Wie, jak zwierzęta przygotowują się do zimy.
• Liczy w zakresie 3, stosując liczebniki porządkowe.
• Uczestniczy we wspólnych zabawach.
• Stosuje formy grzecznościowe.
• Współpracuje z innymi dziećmi.
• Słucha z uwagą czytanego tekstu.
• Poznaje zawody wykonywane przez osoby dorosłe.
• Wykonuje pracę plastyczną pod kierunkiem nauczyciela.
• Ilustruje ruchem piosenki.
• Odgrywa role w zabawach tematycznych.
• Poznaje zjawiska pogodowe charakterystyczne dla jesieni.
• Stosuje słowa: duży, mały.
• Eksperymentuje z wodą; ogląda kroplę wody przez lupę; sprawdza, co tonie w wodzie.
• Obserwuje zmiany w najbliższym otoczeniu, związane ze zmianą pory roku.
CO MISIE ROBIĄ WE WRZEŚNIU
-dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania przyjaciół, kształtowanie postawy przyjacielskiej,
• ustalenie wspólnie z dziećmi zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach( w sali, w łazience, w trakcie zabaw ruchowych, w ogrodzie, podczas posiłków)
• budowanie przyjaznej atmosfery, integracja grupy,
• rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowo- słuchowej,
• kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy,
• doskonalenie sprawności fizycznej,
• wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań,
• rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej,
• wdrażanie do starannego wykonywania czynności higienicznych
• wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie,
• rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
• rozwijanie kompetencji matematycznych,
• wdrażanie do szanowania wszystkich ludzi niezależnie od wieku i wykonywanego zawodu,
• poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
• poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości,
• poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak)
• poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych,
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw,
• kształtowanie sprawności manualnej i motoryki dużej,
• doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
• nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
• rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słownych,
• wdrażanie do przestrzegania zawartych wcześniej umów,
• wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,